J
I
K
A
B
دوشنبه 25 تير 1397 16:34:46
آمار بازديد
تعداد بازدید از سایت 280164 تعداد بازدید از صفحه 136815 تعداد بازدید امروز صفحه 115 افراد آنلاین 99 کاربران آنلاین 1 میهمان آنلاین 98
پرتال امام خميني (ره)
دفتر مقام معظم رهبري
رياست جمهوري اسلامي ايران
پايگاه اطلاع رساني دولت
 
 

اخبار و رويدادها
10 تير 1397 12:30:49
برگزاري دومين جلسه شوراي راهبري توسعه مديريت استان/ ميزخدمت، مرحله گذار تا استقرار دولت الكترونيك

دومين نشست شوراي راهبري توسعه مديريت استان صبح روز شنبه به رياست معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار و دبيري سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان، در اين نشست كه 2 ساعت به طول انجاميد، گزارش نحوه استقرار ميزخدمت در دستگاه هاي اجرايي توسط سازمان ارائه و درخصوص ارسال گزارش مربوطه به سازمان اداري و استخدامي تصميم گيري بعمل آمد.

سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان در اين نشست با بيان اينكه ميزخدمت بعنوان مركز ارتباطات در سازمان و تنها نقطه تماس ميان سازمان و ارباب رجوع بشمار مي آيد، گفت: هدف از ايجاد ميزخدمت ارائه خدمات به‌هنگام وكارآمد به مخاطبان سازمان در هر لحظه و زمان مي باشد.

جعفر رحماني افزود: ميزخدمت در راستاي اجراي ماده 17 "تصويب نامه حقوق شهروندي در نظام اداري" شكل مي گيرد كه طي آن واحد هماهنگ كننده اي تحت عنوان ميزخدمت باحضور كارشناسان مطلع در دستگاه ايجاد مي شود تا مخاطبان براي انجام امور اداري خود، حتي المقدور از حضور در واحدهاي داخلي دستگاه بي نياز شوند.

وي بيان داشت: مراجعان هنگام مراجعه به ميز خدمت، درخواست خود را به همراه مدارك لازم به مسئول ميزخدمت ارائه مي نمايند و پس از مهلت تعيين شده، براي دريافت نتيجه درخواست خود بازخواهند گشت.

سرپرست معاونت توسعه مديريت سازمان گفت كه مهمترين دستاورد ميزخدمت اين است كه ارباب رجوع درگير فرآيند بررسي درخواست خود نخواهد شد و زمان كمتري براي دريافت خدمت صرف خواهد كرد.

وي گفت: در حال حاضر خدمات در 3 سطح ميز خدمت الكترونيكي، ميز خدمت حضوري و ميز خدمت الكترونيكي – حضوري صورت مي پذيرد و هدف اين است تا در حين اجراي اين خدمت، به سمت تكامل ارائه خدمات از طريق دولت الكترونيك گام برداريم.

رحماني تصريح كرد: براساس برنامه زمانبندي ارائه شده، ميزخدمت الكترونيكي مي بايست تا پايان آذرماه در دستگاه هاي اجرايي استقرار يابد.

سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص اقدامات انجام شده در سطح استان پيرامون اين مهم، تصريح كرد: در ابتدا بخشنامه ها و دستورالعمل هاي ميزخدمت در اين معاونت بررسي و نقاط ابهام بمنظور وحدت رويه به تهران اعلام شده است.

وي گفت: تيم هاي ارزيابي استقرار ميزخدمت تشكيل شده اند و جلسه توجيهي ميزخدمت باحضور نمايندگان حدود 100 دستگاه اجرايي در سازمان برگزار شده است.

رحماني اضافه كرد: نشست توجهيي در دستگاه هاي اجرايي با درخواست دستگاه ها نيز برگزار شده و پس از دريافت فرم هاي خودارزيابي دستگاه ها، ارزيابان به دستگاه هاي اجرايي مراجعه نموده و نحوه استقرار ميزخدمت ارزيابي شده است.

وي در پايان با بيان اينكه ميزخدمت مرحله گذار تا استقرار كامل دولت الكترونيك در كشور است، تصريح كرد كه اين معاونت اقدامات خود را با رويكرد تعامل و رفع ايرادات تا استقرار كامل ميزخدمت ادامه خواهد داد.

در ادامه اين نشست اعضاي شوراي راهبري توسعه مديريت استان پيرامون استقرار ميزخدمت در دستگاه هاي اجرايي به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

نسخه قابل چاپ
سامانه هاي سازمان يزد
ميز خدمت

Powered by Tetis PORTAL